8 februari 2014

Celestial Cosmetics Men Of Mayhem

Dagens lack:
Baslack:
Lack:
Topplack:

Inget
Celestial Cosmetics Men Of Mayhem
Seche Vite

Ville nästan inte ta bort den blåa skönheten Aruba Blue från Essie, men det är ju lögaredagen så jag tyckte det var dags. Dessa ständiga val... till slut valde jag Celestial Cosmetics Men Of Mayhem, som är ett av mina första tre indie-lack tillsammans med Crows Toes Storms Never Last och Shimmer Cassandra. Underbara lack allihop på olika sätt och de kommer från Edgy Polish.

Celestial Cosmetics Men Of Mayhem i LED-ljus
Celestial Cosmetics Men Of Mayhem i dagsljus
Celestial Cosmetics Men Of Mayhem i ett vintrigt, blåaktigt dagsljus

<---
till vänster Celestial Cosmetics Men Of Mayhem i LED-ljus.

Färgen är fantastisk och lite svårbeskriven men “skimrande magenta-vinröd” kanske kan ge en liten vink om färgen i alla fall. Regnbågsholon är linjär men rätt diskret ändå, och den försvann helt när jag målade på topplacket men kom tillbaka igen fast försvagad. Så nästa gång kommer jag antingen att strunta i topplack eller så lägger lägger jag på ett extra lager med lack ovanpå. För även om lacket är vackert även i en subtilare och dämpad version så köpte jag ju det för att få skimmereffekt och regnbågsholon.

Lacket är tyvärr inte så hållbart trots topplacket och det flagade efter bara 1 1/2 dag, och det kändes lite snopet efter erfarenheten med det tuffa Aruba Blue, som jag tog bort trots att det egentligen inte behövdes. Lättjobbad med fint flödande konsistens... och väldigt vackert och jag ska testa det igen utan topplack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar