11 februari 2014

Wet ‘n’ Wild Gray’s Anatomy

DSC_0319 Dagens lack:
Baslack:     Inget
Lack:         Wet ‘n’ Wild Gray’s Anatomy
Topplack:   Inget

En diskret grårosa metallic skulle man kunna säga och jag känner mig väldigt diskret om naglarna efter de senaste veckornas starka färger. Formulan är väldigt tunn och lacket torkar superfort (vilket också poängteras på flaskan och det stämde). Jag får nog försöka med lite tjockare lager eftersom penseldragen syns om man har för lite lack på borsten. Ett bra sista-minuten-lack om man har bråttom med tanke på hur snabbt det torkar.

2 kommentarer:

  1. Inte dumt, grått och rosa är en fin kombo, ser nästan ut som att det ser lila ut i flaskan! Kanske kan ett baslack göra så att penseldragen ser mindre ut. Förut var jag inte så noga med baslack men nu så har jag det jämt, man brukar behöva färre lager lack (du vet,täcker på 2 ist för 3) plus att det kan se mindre randigt ut osv. Fast visst, vissa lack så får ma ju penseldrag hur man än beter sig. Om man är petig kan man svampa på det sista lagret ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det hade nog behövts ett lager till eftersom lacket är så tunt också. Det är lite genomskinligt. I flaskan finns en lila ton men på naglarna upplever jag lacket som mer gammalrosa - men min uppfattning om rosa kanske är lila för nån annan. :-) Eftersom mitt baslack från Depend inte fungerade så bra ihop med två av mina Darling Diva-lack så ska jag kolla upp nåt annat baslack och funderar eventuellt på att testa Essie. Svampa sista lagret var en bra idé! Tack! :-D

      Radera