27 januari 2014

Discodags!

Dagens lack
Baslack: Depend Skyddande baslack
Lack #1: Nordic Cap of Sweden NP13
Lack #2: Shimmer Cassandra
Topplack: Depend Quick & Shine Topplack

Idag var det dags att lämna nattklubben och dra till discot igen, så nu riktigt lyser det om naglarna - mer än tidigare! För nu har jag grundat med ett vitt lack (Nordic Cap of Sweden NP13) och sedan penslat på discoglittret (Shimmer Cassandra) i tre tunnare lager ovanpå.
Mina första intryck av det vita lacket är att det känns lite slabbigt att måla med och penseln verkar delvis vara boven i dramat, så nu börjar jag begripa varför en del kommenterar just penslarna i lacken. För det är skillnad både på penslarna och konsistensen i lacken. Det vita lacket såg ok ut som ensamt lack, även om den lite blaskigare konsistensen och penseln gjorde det svårare att jobba med.

Cassandra däremot, är härligt att hantera. Det har blivit lite av en favorit bara efter två gångers användande. Jag får en glädjekick, för att inte säga glädjefnatt, när det glittrar och skimrar på naglarna, både i dagens lack och tidigare variant. Det flyter ut så fint och kontrollerat när man penslar ut det på naglarna.

Inte så förvånande resultat kanske, och jag skulle jag nog bli lite sur om ett 10-kronorslack var lika bra eller bättre än ett betydligt dyrare lack. :-)

Sedan är det ju inte så bra att slå i en skåpslucka så att en del av långfingrets nagellack skavs bort så man får laga, men det gick hyfsat bra tack vare Cassandra igen.


PS. Bilden på Shimmer Cassandra är lånad från Edgy Polish, där jag också köpte den. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar