27 januari 2014

Ny nagelblogg och mer Viva la Diva

Viva la Diva 160 FireworksTyckte att mitt återuppväckta nagelintresse behövde mer utrymme, så jag fixade till en egen blogg till mina fingerfärger så att de kan växa och utvecklas som de vill.

Kan också passa på att ge en liten uppdatering av min upplevelse med Viva la Divas 160 Fireworks. Naglarna är inte lika hårda som de var med både Crows Toes Storms Never Last och Depend- och Shimmerkombon. Får nog försöka komma ihåg att peta ner glitter som hamnar precis på nagelkanten eftersom de gärna fastnar och river upp nagellacket... eller så kanske jag får köra med fler lager av topplacket?

På bilderna ser lacket ut som ett marmorerat svart-lila lack, men det är ett renodlat glitterlack med en tunnare mörklila bas och magentaglitter. Lacket är ganska mörkt i färgen och det är också som snyggast i kvälls- eller lysrörsljus - det får som ett annat skimmer då. Man skulle kunna kalla det för ett sexigt nattklubbslack i jämförelse med Depend- och Shimmerkombons sprudlande discoglädje. Nagellacksutforskandet fortsätter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar